Digital Postkasse (september 2013)

LOVPLIGTIG DIGITAL POSTKASSE
 
Fra og med 1. november 2013 er det lovpligtigt for alle virksomheder med et dansk CVR-nummer (momsnummer) at have en Digital Postkasse til modtagelse af post fra offentlige myndigheder.

Oprettelse af postkassen er gratis.

Den Digitale Postkasse får samme status som en fysisk postkasse, og virksomheden er derfor ansvarlig for at læse ny post i den Digitale Postkasse.

For at oprette den Digitale Postkasse, skal virksomheden have oprettet en NemID medarbejdersignatur, som giver tilladelse til at oprette og se dokumenter der kommer i postkassen.

Oprettelse af medarbejdersignatur kan ske på følgende link:
https://www.nets-danid.dk/produkter/nemid_medarbejdersignatur/bestil_nemid/index.html?execution=e1s1

Når der er oprettet medarbejdersignatur, kan den digitale postkasse oprettes på følgende link:
http://www.virk.dk/sites/digitalpost/forside.html

Hvis De får brug for assistance med oprettelse af NemID medarbejdersignatur samt Digital Postkasse, tilbyder vi gerne vores assistance.

Læs mere om den Digitale Postkasse på følgende link:
http://erhvervsstyrelsen.dk/
 
September 2013